JellyPages.com

Saturday, May 25, 2013

Bercinta biar berpada-pada

Hai, apa khabar semua? saya harap kamu semua sihat dan ceria hendaknya. Pada pendapat saya, cinta  berkait rapat dengan kasih-sayang, jadi saya nak berkongsi dengan kamu semua tentang seorang sahabat saya yang hangat bercinta selama 7 tahun dengan pasangannya namun hajat mereka tidak kesampaian hingga ke jinjang pelamin. Saya yakin ramai antara kamu yang masih bercinta dan saya harap ianya kekal. 

Kawan saya mula berkenalan semasa mereka tingkatan 3, mula-mula, msj bertanyakan nama, pura-pura salah nombor, then lastly bercinta. Dalam masa yang sama, lelaki tersebut juga turut bercinta dengan perempuan lain. Dasyat btul laki uh,, curang kotttttttttt....adoi,, saya plk yg mnyirap dgr citer ni....huhuhu..then, dye tunang ngan orang lain.. ya Allah,, btul la ap yg kite dgr slama ni, couple  ngan org lain, tunang ngan org lain, jap gi kawin pun ngan org lain,,,,ish ish ish,,,x patut, x patut...

ok, kite ttp cite dyeorg,,ap yg sye nk share kat sini ialah jgnla bersedih lau da putus cinta, hidup ni msih pnjang lagi dan bknnya pakwe kite sorang je ade kat dunia ni,, ramai lagi kot laki lain..huhuhu..to all readers yang pernah alami benda yang mcm ni, meh saye nk share tips-tips sket..hidup ni kna cool,,relaks2...mmg kite syg dia tpi jgn lbey2,,kita kan ad ALLAH,,kat dalm hati kita pn kena ada ruang untuk isi nama Allah bkn name pakwe kite jerrr.....hihihihi.. =)

Ya, saya x nafikan yang kita patut bersedih tapi biarlah berpada-pada, jangan sampai putus asa dan ada yang sanggup bunuh diri...kita kena ingat, makin kita lemah, makin orang memandang hina pada kita. Kita kena tunjuk yang senbenarnya kita makin kuat selepas berpisah dengan diorang..huhhuhuhu

Allah itu wujud, Dia sentiasa menunggu kita terus mencintai-Nya..Dia menguji kita untuk membawa kita kembali kepadaNya dan tidak sentiasa lalai dengan arus dunia. Sayang kepada manusia perlulah berpada-pada. Jangan terlalu mengharap kepada orang yang belum pasti milik kita. Janganlah berputus asa dan jangan ingat diri kita ni tdk berharga .


Jodoh ini rahsia Allah, sepatutnya kita gembira dengan rahsia ini. Betapa gembiranya kita apabila kita tahu siapakah yang bakal manjadi milik kita. Setiap orang sudah diberi jodoh, semuanya telah tercatat di luh mahfuz. Kita hanyalah perlu berdoa dan yakin supaya Allah beri yang terbaik buat kita,,=)

No comments:

Post a Comment